4. marta vakarā Latvijas Nacionālajā operā Lielā mūzikas
balva 2013 par mūža ieguldījumu tika pasniegta izcilajai latviešu
operdziedātājai Regīnai Frinbergai,
kādreizējai Jāņa Zābera skatuves partnerei vairākos operiestudējumos. Viņu
pirmā tikšanās notikusi operā Kņazs Igors,
kur Frinberga bija Jaroslavna, Jānis – Vladimirs, bet viņš drīz vien devās uz
Itāliju. Pēc tam Bohēmas izrādēs abu
tikšanās kā Mimī un Rūdolfam katrreiz kļuva par lieliem svētkiem.
„Viņa sirsnība un aktieriskais temperaments neatstāja nevienu vienaldzīgu,” atmiņu krājumā Jānis Zābers (1980) par dziedoni izteikusies Regīna Frinberga, kuru Zābers atzina par savu labāko partneri. „Nevarēja nejūsmot par dziedājumu, neatbildēt uz viņa dzīvo spēli. Jānis bieži sauca mani mia cara Mimi. Tanī pašā gadā iestudēja Tosku ar Jāni Kavaradosi lomā. Straujš, temperamentīgs, greizsirdīgs un bezgala maigs savā mīlestībā – tāds bija Jāņa Kavaradosi. Gāja gadi. Jānis Iestudēja jaunas lomas citu pēc citas gan klasiskajās, gan latviešu padomju operās. Beidzot pienāca kārta Trubadūram: Jānis – Manriko lomā, es dziedāju Leonoras partiju.” Frinberga ar Zāberu sastapās ar Pīķa dāmas un Traviatas iestudējumos, kā arī citās izrādēs.
Regīnas Frinbergas (1928) karjera uz Latvijas Nacionālās operas
skatuves ilga mazliet vairāk nekā 20 gadu laikā no 50. gadu sākuma līdz 70.
gadu pirmajai pusei. Viņa bija šī laika labākais liriskais opersoprāns, ar
dabas dotu, izlīdzinātu, plaša diapazona balsi. 1953. gadā Frinberga debitēja
uz Latvijas Nacionālās operas skatuves, dziedot titullomu Alfrēda Kalniņa operā
Baņuta. Dziedātājas lomu skaitā ir
Toska, Mimī, Liza (Pīķa dāma),
Elizabete (Tannheizers) un daudzas
citas. Regīnas Frinbergas kroņa loma un karjeras vainagojums ir Lučija Doniceti
operā Lucia di Lammermoor.
Nav komentāru:
Ierakstīt komentāru